Saturday, April 4, 2009

Prijateljstva i još ponešto...

Sometimes we must get hurt in order to grow, we must fail in order to know. Sometimes our vision clears only after our eyes are washed away with tears.

Bila sam dete kad sam shvatila da nemam istu reakciju na identične reči izrečene od dve različite osobe. Ja sam odrastala, učila se životu – a opet, dolazile su situacije gde sam se vraćala tom istom razmišljanju. Difference. Da li je sve to zbog razlike među ljudima? Da li zato za nekim ljudima suzu pustiš, a za nekim ne? Da li zbog te razlike neko može svašta da ti kaže i nije te briga, a neko može za srce da te ujede samo pogledom svojim? Šta se dešava kad ne možeš na normalan nacin da objasniš svoju povređenost? Prolazi vreme i ti dobijaš osećaj u stomaku da nešto ne valja i da nešto nije u redu, a nemaš nijednu jedinu konkretnu rečenicu ili dogadjaj pa da objasniš i da kažeš “E, to je zato”? Vreme prolazi, a taj osećaj biva sve jači….i u ovom ludom svetu gde se sve svodi na neke dokaze – gde u stvari pronađes te dokaze? Kako obrazložiš svoje odluke sebi a nakon toga i drugima? I kako obrazložiš ono o čemu ja danas razmišljam: what do you do if saying “I’m sorry” isn’t good enough?

“Žao mi je” je postala toliko uobičajena fraza, koju mnogi izgovaraju i ne razmišljajući o tome – izgleda da je toliko izgubila smisao da je mnogo bitniji način na koji se to kaže – ili se uopšte ne kaže, vec pokaže. Da bi neko prihvatio izvinjenje moraš da pokažeš da to zaista misliš i osećaš - u suprotnom, ti kažeš “Izvini”, dobiješ nazad “It’s ok”, i ništa se ne promeni. Sva prijateljstva vremenom jačaju, ali isto tako prolaze i kroz periode sukoba i udaljavanja. To je sasvim normalno u razvijanju prijateljstva. I kad se problem pojavi – i nakon toga reši, prijateljstva postaju čak i jača. Posle oluje uvek dođe lepo vreme – ili možda ne? E, to je ono što mene interesuje: šta ako oluja ne prođe? Šta ako ne možeš da oprostiš? Da li je to onda erozija prijateljstva ili dokaz da prijateljstvo nikad nije ni postojalo? Any thoughts?

P.S.
Now - the prefrontal lobes, amygdala and right cerebral cortex are talking: Income Tax Return is due April 15th – PAMET U GLAVU!!!! Svi koji dolaze u Los Angeles sledece nedelje da ponesu kremu za suncanje ( SPF 55 and above) i dobro raspolozenje! Onima koji ne dolaze, a sledece nedelje slave i farbaju jaja – HAPPY EASTER! I da preživim ovaj Accounting Midterm – so help me God!

5 comments:

  1. Sasvim si upravu, "Zao mi je", "Izvini", "I'm sorry" su nazalost postale samo fraze bez pretjeranog znacenja. Ali ja nekako i dalje vjerujem (utopisticki mozda) da u iskrenim odnosima oluja prodje. "Attack the problem, not each other" sam cula nedavno i nekako drzim se toga. Ipak neizbjezno je da te ponekad doceka i veliko razocarenje kad shvatis da neka prijateljstva nikad nisu ni postojala ...
    Just my thoughts ...
    Pozdrav!

    Amra (stefica)

    p.s.
    we do miss you for real ;)

    ReplyDelete
  2. Zivot, sta ces.... ne moze da bude sve onako kako smo zamislili. Niti bilo ko moze da bude toliko jak i tvrdoglav da ga ne zaboli ponekad (neko doduse prizna a neko ne). Ja, ovako tvrdoglavo ponosna i uobrazena (ne znam na koga sam, mama i tata bili jako fini ljudi hahhahahah), oborim svoj nos kad zgresim jako (ujedam se za jezik i dobijem fever ali pocistim sranja koja napravim). Ali - iz ovakvih situacija bar neko dobro izadje (shvaticu to valjda kasnije) - neiskrenost nam ne treba pa makar i privremeno prijala i ulepsavala dan.

    P.S.
    Same here - ali sta je covek bez principa svojih? Ljustura samo...

    ReplyDelete
  3. Uvijek neko dobro izadje, to je tacno. Uvijek tako bude, samo je pitanje kad ce nam to postati jasno. Ma kako god, sunce uvijek dodje, prije ili kasnije :)
    I jeste covjek ljustura bez principa, slazem se. Ali ponekad i ti principi nisu toliko veliki niti vrijedni kako se cine na prvi pogled. Ti tvrdoglavo ponosna zeno! :))
    U svakom slucaju cucemo se mi ;)

    Amra

    ReplyDelete
  4. "Ti tvrdoglavo ponosna zeno" lol to jos i lepo zvuci tako kako si napisala :) Ma cuj, zbog principa sam milion puta dobila kaznu za izlaz (u prevodu ne znam da zavezem kad treba), dva puta dala otkaz, pojela skakavca da dokazem da mogu - i mrdam jos uvek. U pravu si da neki principi nisu toliko veliki - nije zaista, jednostavan je i vidi mi se u zenicama od ranog jutra (kazu ovi sto me gledaju pravo u oci pre nego sto se usude da progovore hihiihihii).
    Inace - izgleda polozila ispit (moracu da sacekam rezultate jos par dana), u LA je jako toplo i vreme je za vikende na plazi... ljudi na ulici su nasmejani i to vec postaje zarazno...tako da ide na bolje :)
    A cucemo se naravno :) Hang in there!

    ReplyDelete
  5. I cilj je bio da lijepo zvuci :) Ne mislim u biti da je to nesto negativno. Jako cijenim ljude sa stavovima i principima, zato i necu da te nagovaram na nesto (znam da bi bilo bezuspjesno a na kraju krajeva i nije u tome stvar). Al me to ne sprjecava da se nadam tvom povratku. :))
    Cestitam na ispitu, nekad fakat mislim da si superzena :) Uzivaj na suncu i za mene!
    Do sljedeceg posta veliki pozdrav! ;)

    Amra

    ReplyDelete

Video of the Day